• اطلاعات تماس :
  • سعادت آباد بلوار سرو غربی خیابان نوزدهم شمالی پلاک ۷۹ طبقه 3
  • 90001391
  • info@akramieh.ir
  • منو دنبال کن :

برداشت من،  جابجایی به cloud باعث احیای AI در شرکت Enbridge (انبریج)

شرکت Enbridge (انبریج)
فروردین 18، 1403 / توسط ادمین

در این مقاله آمدم با یک موضوع بسیار جالب که اولین مقاله بنده می باشد را با شما به اشتراک بگذارم ، زمان تقریبی مطالعه این مقاله 3 دقیقه می باشد. امیدوارم که لذت بخش باشد.

برداشت من،  جابجایی به cloud باعث احیای AI در شرکت Enbridge (انبریج) شد زمانی که این شرکت درحال گسترش سریع بود، مدیر فنی(Tech leader)  جوسف گولاپالی درباره ی چگونگی بکار بردن و پذیرش cloud برای مدیریت پیچیدگی های تکنولوژی در کمپانی مرتبط با انرژی توضیح میدهد.

توضیحات و نوشته جوسف گولاپالی به عنوان مدیر cloud، IT ops و Data در شرکت انبریج.

انبریج یک شرکت حمل و نقل می باشد که نقش اساسی در چشم انداز انرژی آمریکای شمالی دارد، جابجایی 30% از نفت خام و 20% از گاز طبیعی استفاده شده در آمریکا به عهده این شرکت می باشد. همچنین گام های بلندی در زمینه انرژی های تجدید پذیر برداشته ایم و بعنوان بزرگترین شرکت ارائه دهنده انرژی در آمریکای شمالی که به بیش از 7میلیون مشتری خدمات ارائه میدهیم و همچنان با وجود اعلام خرید های جدید درحال رشد می باشیم.

بین سالهای 2015 تا 2020، انبریج شاهد رشد بی سابقه، بدلیل ادغام ها و خریدها شد که باعث افزایش 150% تکنولوژی شد. اگر با همان سرعت ادامه می دادیم پیش بینی می شد که این مقدار 50% افزایش پیدا کند، که باعث افزایش هزینه ها و پیچیدگی چشم انداز تکنولوژی و بارکاری می شد. ما باید بسترها و نرم افزارها و مراکز اطلاعاتی خود را در حالی اندازه گیری و مدیریت میکردیم که به سیستم سیاست گذاری خود تکیه می کردیم که ریسک های امنیتی و عملکردی به ما تحمیل کرد. متوجه شدیم که برای حمایت از اهداف کاری و نوآوری، احتیاج به تغییرات در چشم انداز تکنولوژی خود داریم.

برای رسیدگی به این چالش ها، سفری به سمت Cloud را آغاز کردیم با هدف تسهیل کردن IT ، کاهش ریسک های عملیاتی، افزایش مهارت و سرعت کاری و افزایش راندمان و سودمندی عملیاتی.

سفرما با تمرکز استراتژیک بر روی کاهش هزینه های فنی و افزایش اطمینان نرم افزاری به وسیله پذیرش Cloud شروع شد و نتایج خوش بینانه بودند.

ما 13 مرکز اطلاعاتی را تلفیق کردیم و 74% از حجم کاری خود را بر روی Cloud  اجرا می کنیم. این جابجایی و تغییر باعث کاهش 66% استفاده از کربن شد. علاوه بر این 70% از قطعی خدمات حیاتی کاهش پیدا کردند. در مجموع ما 594 نرم افزار را به Cloud انتقال دادیم که شامل ابزار مهم بهره وری نیروی کار می شدند. این تلاش ها نه تنها باعث کاهش ریسک های عملیاتی شدند بلکه باعث بوجود آمدن یک محیط بسیار قابل اطمینان ترکیبی شدند. ما 9050 سرور خود را از رده خارج کردیم و به مسئله تکنولوژی منسوخ شده رسیدگی کردیم و به نرخ چشمگیر در دسترس بودن 5/99% ای رسیدیم.

 جابجایی به Cloud از قدرت داده های ما استفاده کرد و هوش تجاری ما را تغییر داد و ما داده های انبار شده خود را به یک بازار  داده ها برپایه Cloud جابجا و انتقال دادیم، جایی که به ما اجازه درست کردن یک کاتالوگ اطلاعاتی و پیاده سازی استانداردهای کیفیت داده ها را دارد. ما یک سیستم پیشرفته کنترل اطلاعات با احتساب مسائل امنیتی برای حفاظت از دارایی های اطلاعاتی خود درست کردیم که به ما اجازه دموکراتیک کردن دسترسی به داده توسط کاربرانمان را می داد که به آنها اجازه تصمیم گیری بر حسب اطلاعات را می داد. علاوه بر این ما برای درست پیش بینی کردن اطلاعات از هوش مصنوعی Machine learning و  Cloud nativeاستفاده کردیم و به عنوان مثال پیش بینی های مثل تقاضا، بهینه سازی دارایی و تشخیص ناهنجاری بود.

جابجاییCloud  فقط درباره افزایش اطمینان و کاهش تاثیرات محیطی نبود بلکه باعث تغییر عملیات های کاری ما شد. ما زمان استقرار زیرساخت هایمان را درCloud  از زمان طولانی 4ماه به زمان تقریبی 4 ساعت کاهش دادیم. ما همچنین زمان ادغام سازی را 30% تسریع بخشیدیم و این به ما برای سازگاری با تقاضاهای کسب و کارهای درحال ظهور و کنارآمدن با فشارهای نظارتی بخصوص در بحث Cybersecurity   کمک رساند. هزینه های زیرساخت های ما بجای 50% افزایش  با 50% کاهش مواجه شد بعلاوه ی صرفه جویی قابل توجه در پهنای باند. این جابجایی راندمان عملیاتی ما را افزایش و کمک بسزایی در کاهش هزینه ها داشت.

مهم تر از اینها ما برای افزایش مهارت های نیروی کارمان سرمایه گذاری کردیم و 60% از کارمندان تکنولوژی ما دارایی تمرینات و مهارتهای  Cloud  و مهارتهای سریع توسعه دهندگی می باشند. این تغییرات باعث جذب و حفظ استعدادهای مسلط در تکنولوژی های درحال ظهور شد که بیشتر افراد جویای کار دنبال آن هستند.

ماجراجویی Cloud  ما همچنین به پایداری ما کمک کرد. انبریج یک هدف گذاری محیط زیستی برای رساندن آلودگی ها به صفر تا سال 2050 را در برنامه دارد. با کم کردن تعداد مراکز اطلاعاتی از 17 مرکز که در سال 2015 وجود داشت که امروز فقط 4 عدد وجود دارد و با انتقال نیروی کار به مراکز اطلاعاتی که با انرژی تجدید پذیر کار میکنند، تا به اینجا ما 66% از کربن را کم کرده ایم.

یکی از دستاورد های هیجان انگیز استفاده از Cloud  برای ما احیای AI  در انبریج می باشد. با وجود اینکه AI  بخشی از کارهای ما از جمله برای بازرسی خطوط لوله، تشخیص نشتی، نظارت خوردگی ها بوده است، استفاده از   Cloud   درهای جدیدی برای ما گشوده است. این راه حل های AI  یک پتانسیل برای پیشرفت عملیات ها ، افزایش امنیت و  بالا بردن  سطح تجربه ی مشتریان و پیشرفت کارایی محیطی ما بوده است.

 

سرمایه گذاری بر روی Cloud ، Devops  برای ما یک سکوی مولد AI درست کرد که یک راه حل هوش مصنوعی به روز میباشد. ما از یک دستیار کد که از AI استفاده میکند بهره مند شدیم که به شتاب بخشیدن به تحویل ها، نوآوری رانندگی و بازدهی کمک بسزایی کرده است . علاوه براین ما یک نرم افزار برای افزایش راندمان کارمندان برای کار با 300 کابر درست کرده ایم که بعنوان دستیار با استفاده از هوش مصنوعی کمک میکند.

AI  برای ما تنها یک کلمه ی بی معنی نیست، این یک فعال کننده مهم برای انتقال انرژی و یک کاتالیزور برای نوآوری می باشد.

پایان

منبع: deloitte.com

برداشت من،  جابجایی به cloud باعث احیای AI در شرکت Enbridge (انبریج) شد زمانی که این شرکت درحال گسترش سریع بود، مدیر فنی(Tech leader)  جوسف گولاپالی درباره ی چگونگی بکار بردن و پذیرش cloud برای مدیریت پیچیدگی های تکنولوژی در کمپانی مرتبط با انرژی توضیح میدهد.